bir mektup daha

bir hayatın özetini okudum yüzünde
anlamlı, ama bunun hakkında daha fazla konuşmayalım.
nasıl olsa bir gün bir yerlerde bir mezarda
elmacık kemiklerim çağıracak seni
bir ruh darlığında bir kalp sıkışıklığında
tekinsizdik bilirsin.
ama esas kim ölü olan, hepimiz mi
tuşlara basıyorum bir tıkırtı varlığım
benim zindanımdan kurtulmuş mutlulara bencil ağıtlar yakıyorum
esas tutsak kim, şimdi anlıyoruz değil mi
hayır anlamıyoruz

açamam penceremi
hızır’ın adresi hangi cebindeydi
ne kadar sıkışmalı bir mengeneyle
bu kadarı kafi değil mi
kimin cennetinde gözümüz
kimin elinde Gepetto
mide bulantımdı o vitrinlerdeki

utangaç mektuplardır o
bir şey kaybetmesin diye içinden
sımsıkı sandıklarda gömülüydü
ama yine de mürekkebi sana gelmeden kururdu
bir rüzgara karışır bir esinti olurdu
masalın sonunu biliyorsun ben duymak istemiyorum
tüm nehirlerin anlaşıp bir denize döküldüğü yerde
tüm saatlerin deliler gibi on ikiyi vurduğu devirlerde
duymak istemiyorum açamam penceremi
sen de uzaktan dinle.

ne güzeldi seni sevmek bir de acın olmasa
olmasa olmazdı bu dikenler bu ayrık otları bu zambaklar
öyle anlamsız mezarlar parklar olurdu
ağaçlar bir sırrı hep saklar
ama sen de beni gör hep baktığın yerlerde

ama haydi anla dünya hiç yeterli değil
gidilecek hiçbir yer yok
yok öyle bir şey uzak diye
ben ciğerlerim kalırsa temiz uyanacağım
kalbim kalırsa – ki bir et parçasıdır kimilerince o –
buradan sağ çıkarsam ruhumla
ama ne yapsam da
ne yapsam da seni gömecek bir yer bulamayacağım.
bir tasvir anlatacak olanları geride kalanlara
adına şiir yazılan kadınlar atlasında şerefli yerini alacaksın
bense bir manzara resmine bile sığmayacağım.
bu olanlar çok acıtacak herkesi, belki biraz seni

ama bunları çocuklara anlatmayın.

Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

